Στόχος είναι η ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας για την μεγιστοποίηση των πολλαπλασιαστικών επιδράσεων και ωφελειών, προς όφελος της οικονομίας και της κοινωνίας, ιδιαίτερα στο πεδίο της απασχόλησης και των επενδύσεων στον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο. Για να αποτελέσει η ναυτιλία μοχλό βιώσιμης ανάπτυξης και ευημερίας.
Η πολιτική μιας ευνομούμενης πολιτείας επιβάλλεται να είναι ισοδύναμη στις βασικές της κατευθύνσεις οικονομικές, κοινωνικές, στη νησιωτική Ελλάδα σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα. Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει η ασκούμενη πολιτική να λαμβάνει υπόψη της, τις ιδιαιτερότητες και δυσκολίες που διαμορφώνονται στα νησιά σε όλους τους τομείς της ζωής.
Ο κατοχυρωμένος συνταγματικά θεσμός της νησιωτικότητας, το «νησιωτικό ισοδύναμο», πρέπει να συμπεριλαμβάνεται σε όλες τις πολιτικές και αποτελεί δομικό στοιχείο στον σχεδιασμό της προγραμματικής πρότασης μας.
Ο Συνταγματικός θεσμός της νησιωτικότητας πήρε για πρώτη φορά σάρκα και οστά με το νόμο 4551/2018/ Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Ήταν το πρώτο και μοναδικό μέτρο εξίσωσης του κόστους μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων με μέσα θαλάσσιας μεταφοράς, με εκείνο που ίσχυε με μέσα χερσαίας μεταφοράς, για την ίδια απόσταση.
Οι νησιώτες για πρώτη φορά στη μεταπολίτευση αντιμετωπίζονται στον τομέα αυτό από το κράτος ως ισότιμοι πολίτες με τους κατοίκους της ηπειρωτικής Ελλάδας. Η Κυβέρνηση της ΝΔ μεθοδικά απαξιώνει το μεταφορικό ισοδύναμο με στόχο την κατάργησή του.
του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ